Suggesties, klachten en integriteit

Wij staan open voor elkaar. Willen elkaar begrijpen. En gaan altijd graag het gesprek aan. We nodigen onze leerlingen, docenten en ouders uit dit ook te doen. Mocht dit de onenigheid, het meningsverschil, of misverstand niet uit de wereld helpen, dan kan het betrekken van de mentor of de jaarlaagcoördinator een oplossing bieden. Heeft dat ook niet het gewenste effect, dan is een gesprek met de rector mogelijk. Voor de gevallen dat we er samen écht niet uit kunnen komen, hebben we een officiële procedure. De klachtenregeling.

De klachtenregeling

De klachtenregeling heeft eigenlijk vooral tot doel dat we elke klacht, met elkaar, zorgvuldig behandelen. Zo garanderen we een schoolklimaat waarin iedereen zich veilig en beschermd voelt. In de schoolgids van elke Alliantieschool staat de klachtenprocedure beschreven. Ook zijn er voor ouders en leerlingen folders met gegevens van de interne en externe vertrouwenspersonen.

Precies weten hoe het zit? Hier vind je: